Kajsa:

Hej!

Jag tänkte skriva lite om det senaste aktiviteterna som vi har haft för Afrika 2011.

I onsdags efter läxhjälpen (som förövrigt har hysteriskt rolig, två 7-åriga killar ville bl. a gifta sig med oss) åkte vi till Röda Korset i Laholm och höll en presentation om vårt projekt.
Detta var mycket uppskattat och vi fick mängder med positiv feedback efteråt.

Dessutom... sålde vi afrikarosetter för 745 kronor

Anledningen till att vi höll ett föredrag för Röda Korset var inte bara för att det var kul (vilket det i och för sig är), utan för att Röda Korset i Laholm vill sponsra oss, och därför ville de höra lite mer ingående om vad det är vi gör så att de verkligen vet vad det är de sponsrar.

Tydligen gick vårt upplägg hem, för ordföranden kom efter föredraget fram till oss och bad om ett kontonummer som han kunde skicka över bidraget till.

Inom kort kommer en okänd summa pengar komma in på Amandas konto... Som hon INTE får shoppa för!



Vi bestämde i veckan att vi ska använda saften och ansiktfärgen som vi har över sedan julmarknaden till en liten avslutningsfest på läxhjälpen, det känns som att vi vill göra något extra roligt för dem innan vi åker iväg. Jag vet om att jag inte kommer ha möljighet att fortsätta efter sommaren då jag ska plugga i Växjö, och Amanda kommer antagligen inte ens vara i Sverige (Om jag känner henne rätt).


Kenyapuss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0