Kajsa:

Ja, det kanske blir viss upprepning av foregaende inlagg, men jag tankte anda att jag ville dela med mig av precis det jag tankte igar kvall, nar vi kommit hem fran Tip Top.

Det har ar fran min dagbok;

"Hopeless-day

Idag ar en fruktansvard javla dag. Idag ar forsta dagen vi grater. For att barnen blir slagna. Hemma och i skolan. de kan inte lita pa nagon. De slar varandra och de har ingen respekt for oss for de vet att vi inte kommer att sla dem. grater for att jag ar glad att bo i Sverige. Grater for att jag ar ledsen att de inte gor det. De har chanser men forstar det inte. De fods och dor i slummen utan att veta nagot annat. Allt star stilla har. Valkommen till ett Sverige pa 30-talet."

Det ar jobbigt att vara en sadan som aldrig ger upp, de dagar da man kanner sig sa har lag. Men det kanns valdigt bra att vara just den de dagar man har ork. Vi laddar om och skriver listor och budgetar. Igar ville jag satta mig pa forsta basta plan hem till Sverige och fortranga att jag nagonsin vistats utanfor Europa. Idag vill jag vanda upp och ner pa hela Afrika och borja om. Jag vill lagga alla vuxna pa en lang rad och ge dem stryk tillbaka.

Vi borjar redan imorgon med beloningssystemet. I helgen ska vi stada hela skolan och gora den lite mer studievanlig. Vi har bestallt nya stolar i tra som inte ska ga att gunga sonder (just nu finns inte stolar till alla, och speciellt inte med fyra ben), de ska komma om en till en och en halv vecka. Vi ska kopa stadgrejer och soptunnor och forvaringsskap. Just nu slangs skrapet bakom det fulla och trasiga utedasset och eldas upp. Ja just det. De eldar pa skolgarden. Sakert valdigt nyttigt med plastanga i lungorna.
Leksaker ar for oss fortfarande ett mysterium. Vi har mojlighet att kopa till dem, och vi har saker med oss fran Sverige, men sa lange inget haller mer an fem minuter kanns det lite meningslost att ge det.

Ja, vi har laddat om och nu ar det pa det igen.

Och sa en liten Kenyapuss





Cykelverkstad



Biltvatt



Elda pa en forskola? Jajamen!


Kommentarer
Postat av: Jessica Junegrim

2011-07-07 @ 10:15:15
Postat av: Jessica Junegrim

Ni är fantastiska! Superkul att få följa er.. Blir supersugen på att joina in ju ;)

Kramar

2011-07-07 @ 10:16:47
Postat av: Jonas

Ni har riktigt bra idéer :) Tur att ni har lång tid på er att införa ändringar, för det kommer nog krävas.. Se till att de får "förtjäna" de nya stolarna också på något sätt, så att de fattar att det inte bara är okej att gunga sönder de igen..



Hade varit trevligt med någon bild också, om det finns möjlighet :)

2011-07-07 @ 10:36:34
Postat av: Ebbbbba

Åh fina ni. Jag är så jävla stolt över er två.

2011-07-08 @ 07:32:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0