Amanda (I Kenya):

Hej Afrikabloggen!

Kajsa har redan uppdaterat om dagen, sa det tankte jag att jag struntar i!

Tankte istallet skriva lite om hur det kanns att vara har.
Visst, man har sett faddergalor hit och dit och man har fatt en uppfattning om hur man tror det ar. Men kan bara saga en sak - glom den bilden! Det ar tusen ganger varre.

Det som gor mig mest ledsen ar att detta bara ar en sa liten del av afrika och att det ser ut sahar i princip overallt. Jag menar, deras hotell i Nairobi hade inte ens fatt kalla sig vandrarhem i Sverige. Det mesta man kan ladda mobilerna med ar fem svenska kronor. Ni skulle sett hans min nar vi sa att vi ville ha for 50 kr.. det var ALLA kort han hade i affaren.

Fastan det ser ut som det gor ar alla sa lycklig. De gar dar med vattenkrukor pa huvudet, har sin affar pa en filt som de sen kan rulla ihop och flytta till ett annat stalle om de trottnar.  

Igar pratade jag och Kajsa om hur patetiska vi ar i Sverige egentligen. Jag tar min kanin till tandlakaren var tredje vecka. Har har barnen inte ens en tandborste. Det ar helt sjukt. Har borjat fatta hur bortskamda vi ar..

Sen kan jag ju bara saga att jag och Kajsa kommer vi hojdare pa att sikta nar vi kissar. Toaletterna ar namnligen ett hal i golvet. Och myggninjor ar vi ocksa!

Stora Kenyapussar

 

 

 

Toaletten innan man satte sig for att gora sina behov..

 

 

Ja, och sa fanns det inget papper sa det fick bli sahar..

 

For nagon annan dock.

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0