Amanda (I Kenya):

Hej Sverige!

Idag kommer det antagligen komma tva mycket arga inlagg har pa bloggen.
Tankte bara forvarna er.

Jag ar sa javla forbannad just nu.
Idag var forsta gangen som de slog barnen framfor vara ogon. Och det var inte bara en unge.

Forst fick sakert 20 barn tva slag pa handerna av en pinne for att de kom forsent in till rasten.
Lararna hade inte ens gatt ut och sagt till dem att rasten var slut. Sa nar de tillslut fattade att resten hade gatt in. Ja da stod lararen i dorroppningen sa att de skulle fa sin bestraffning innan de kunde ga in och satta sig igen.

Sen innan lunchen sa ska alla barnen "tvatta handerna" (en balja med smutsigt vatten och ingen tval). Barnen knuffas for att komma forst sa att de kan fa mat sa fort som mojligt. Ett gang pa tio pojkar var varst och det slutade med att en pojke blev knuffad in i baljan sa den valte och allt vatten rann ut pa marken. Lararen sa att han skulle ga in till ett klassrum dar den andra lararen vantade. Nagra minuter senare kommer pojken ut helt gratandes och holl sig for kinden. Han hade alltsa fatt ett flertal orfilar.

Hur fan kan ett samhalle fungera sahar?! Det ar ju for fan uppbyggt med vald!

En annan grej som jag kan ta upp nu ar en handelse som var i fredags.
Egentligen hade jag inte tankt beratta detta eftersom det skulle gora min mamma sa orolig.. Men men.

Det var en man som hade forsokt rana en kvinna pa sin mobil i fredags. Han lyckades inte och han skulle straffas for sitt ranforsok. Visst ar det ingen fel med det, klart att man ska fa ett straff! Men har, har gor man pa "kisumu-way". Eftersom allting tar sa himla lang tid inom polisen och sa. Sa gor man upp pa samma stalle som det hande. Man kallar dit vilka manniskor man vill som ar i narheten och sa slar man den som ar skyldig till nagot. Denna man blev dodad. Mitt pa ljusa dagen. Mitt pa stora vagen i omradet dar vi bor. Av stenar.

Forstar ni dar hemma i Sverige? Han blev stenad till dods helt oppet for han forsokte rana en kvinna.
Helt javla sjukt. Jag ar sa javla glad att jag ar svensk.

Idag har det bara bubblat inom mig. Idag ar det hopelessday nr.2.

Fy fan sager jag bara.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0