Kajsa:

Det här fina informationsbrevet har Andrea skickat ut till alla medverkande idag:

Hej!

Först och främst vill vi tacka er för att ni vill medverka i vår välgörenhetskonsert. Utan er hade den inte gått att genomföra! Vi vill även med detta brev ge er information angående kvällen samt förberedelser. 

Konserten kommer att hållas i Osbecksgymnasiets aula den 18 februari. Den kommer att börja kl. 18:30 och vara i ungefär två timmar. Vi kommer att finnas på plats i aulan från kl. 17, för er som vill komma tidigare och fixa det sista. Vill ni prova att framföra ert nummer är vi dock tacksamma om ni gör det under genrepet som vi har onsdagen den 16 februari kl. 17-19. Då vi kommer att testa tekniken samt köra igenom programmet som vi har för konserten. Det är frivilligt att komma på genrepet, men självklart ser vi att så många som möjligt dyker upp så att konserten blir så bra som det bara går!

På plats kommer det att finnas en vanlig mikrofon samt cd-spelare som är kopplad till högtalarna. Är det något annat som önskas får ni gärna säga till någon av oss så fort som möjligt, så ska vi göra vårt bästa för att lösa det.

Programmet för kvällen bifogas på nästa blad. Är det någon som har en invändning mot något, eller om ni tycker att något är oklart, får ni gärna låta någon av oss veta det. Annars ska vi försöka att följa tidsschemat så gott som det går.

Tack igen för att ni ställer upp!
Med vänliga hälsningar

Andrea Fölster
Felicia Eriksson
Kajsa Albjär
Amanda Kogsta






Här är också det slutgiltiga och nu helt spikade programmet:


1.       Välkomna: Presentation av kvällens aktiviteter; Kajsa + Amanda (3 min)

2.       Lollo sjunger (4 min) PÅA: Amanda

3.       PULS dansuppvisning, 2 låtar (5 min) PÅA: Kajsa

4.       Andrea och Felicia berättar närmre om sitt projekt (3 min)

5.       Linnea sjunger (4 min) PÅA: Andrea

6.       Afropower Dance (5 min) PÅA: Amanda

7.       Lollo sjunger (4 min) PÅA: Kajsa.

8.       Robin & hans danspartner har bugguppvisning (5 min) PÅA: Amanda

9.       Torsten sjunger, 2 låtar och Andreas presenterar skivan mellan (8 min) PÅA: Felicia

10.   Paus: försäljning av fika, gissningstävling/lotteri mm.  (20-30 min) PÅA: Andrea

11.   Amanda och Kajsa berättar om Afrika 2011 (7 min)

12.   Linnea sjunger (4 min) PÅA: Kajsa

13.   Torsten sjunger (4 min) PÅA: Andrea

14.   Föredrag av en fd. volontär, Jasmin (10 min) PÅA: Amanda

15.   Linnea sjunger (4 min) PÅA: Felicia

16.   PULS dansuppvisning, 2 låtar (5 min) PÅA: Kajsa

17.   Laila Adéle sjunger (8 min) PÅA: Kajsa

18.   Avslut; tack för oss, tack till sponsorer och kontaktuppgifter (3 min)



Ps. PÅA betyder att man presenterar den som ska uppträda :)



Mötet med Andrea och Felicia ägde rum i Måndags kväll och det gick väldigt bra. Planscherna är klara och delvis uppsatta, sponsring av det mesta är fixat (kvar: popcorn), allt inför konserten vad gäller genrep utrustning osv är fixat. Ja, det ser ut att kunna gå bra.

Utöver detta har vi jobbat vidare med stipendieansökningar, just nu är min kvällsläsning ett många, många sidor långt register över alla stipender som finns och som rör rubrikerna: afrika, volontärarbete och bistånd. Det blev ganska mycket läsning det...

Imorgon ska vi ha ett nytt möte Claes Silfverhjelm och vi hoppas på lite mer nyttig feedback och bra tips. Förhoppningsvis vill hans kontakter (friends pioneer och förskolan Tip Top) ha oss :)



Afrikapuss!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0