Amanda (I Kenya):

Hej Sverige!

Dagarna rullar pa och snart ar man hemma i Sverige igen!
Sjalvklart ska det bli skont att fa vanlig mat igen, ha en skon sang osv men pa nagot satt kanns det samtidigt tomt att skriva att det nu bara ar fem dagar kvar..

Allting ar sa annorlunda har och har man aldrig varit har sa kommer man aldrig forsta. Det ar verkligen som man ser pa fadderbarnsgalor att barnens mest avancerade leksak ar ett trasigt cykelhjul och att barn har skor ar definitivt inget som man raknar med. Nar man blir helt till sig av en sang med lakan, toalett med papper och en egentligen acklig pizza - sa har man verkligen fatt en annan inblick!

Vi har borjat anvanda kor som vagmarken och tycker att man kanner sig extremt frasch efter att har duschat och rakat armhalorna. Det raknas som ren lyx!

Men jag borjar bli lite trott pa att standigt vara svettig, lukta svett, att andra luktar svett..
Kom pa mig sjalv att jag log for mig sjalv att jag skulle pa brollop for da skulle val anda de flesta lukta gott?
Ja, de flesta iaf!

En annan sak ar att man inte ens blev chockad av att se manniskor ga till brollopet i flipp flopp. I Sverige hade det ju blivit tissel och tassel direkt. Har ar det mer, ja det var hennes finaste skor.

Det mest sorgliga med detta inlagg ar att jag ar pa besok, i deras land. Detta ar deras liv. De har inget annat att aka hem till. Deras vardag ar flipp flopp, cykelhjul, ugali och att torka sig i rumpan med fingrarna efter toabesoket. Medan jag kan komma hem till min mamma och saga att jag vill ha just falukorv idag.

Jag vet att det inte gor nagon skillnad i att lipa, men jag tycker det ar sa fruktansvart att manniskor har verkligen lever i en standig kamp om att overleva.

Och tank bara pa vad manga olika kriterier vi har pa olika saker..
Tex pa en pojkvan:

- Ska ha ett bra jobb
- Ska se bra ut
- Ha valtranad kropp
- Ska vara rolig, snall, omtanksam, romantisk osv osv

Har ar det istallet:
- Han ska helst ha ett jobb

Och jag som har haft san angest for jag inte vet vad jag ska lasa pa hogskolan..
Har har man inget val. Eller jo, om man vill salja mango eller vara cykeltaxi.

Alla som inte uppskattar sitt liv borde aka ner hit i tva veckor. Det hade rackt for att andra er uppfattning, tro mig!

Sverige, kara Sverige. Vi kommer snart hem till dig!

"Jag saknar hem" - inte direkt korrekt svenska.
och sa har vi gemensamt kommit fran till att det inte finns nagot som heter biffsas.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0