Amanda (I Kenya):

Hej Sverige!

Har ar det riktigt skyfall, vagarna har blivit aar och det ser ut som att alla manniskor som gar forbi har kissat pa sig..

Men som svensk ar man ju ganska van, haha.

Har kommer lite bilder :)



Sara och Padde, vi vet att ni alskar oss :)



Och sa lamnade vi over datorer till Joseph som vi hade med oss fran privatpersoner i Sverige.



Igar hade vi lektion pa gymnasieskolan S:t Joseph. Vi pratade om vad vi gor for miljon i Sverige.
Till vanster ser ni Kajsas forklaring pa soptippen och atervinningstationerna och till hoger ser ni mina fina bilder pa reningsverk och vattenkraftverk :)

I slutet pratade jag om kollektivtrafiken i Sverige eftersom den ar sa annorlunda.
Konstiga saker enligt eleverna:
- Att vi har en tidtabell
- Foljer bussen inte den sa far man pengarna tillbaka genom resegarantin
- Att vi har stoppknappar och speciella stoppplatser
- Att man inte kan betala med pengar
- Att det finns en begransning pa hur manga passagerare man far ha

Och ni skulle sett deras miner nar jag berattade att man kunde folja bussens vag genom mobilen och alltsa se om bussen skulle vara sen.. De trodde oss inte, haha.



Idag var vi pa ett afrikanskt brollop och pa bilden ser ni aven min klanning som jag fatt uppsydd har :)

Jag vet faktiskt inte riktigt hur jag ska beskriva brollopet mer an nagra tankar i punktform:
- Brollopet borjade 1,5h efter utsatt tid
- Dekorationen anlande 40 min efter brollopet skulle startat
- Brudparet sag otroligt plagade ut under hela cermonin
- De fick skriva pa ett kontrakt
- Bruden fick saga saker som: "jag lovar att lyda min man och respektera honom"

Vi bestamde att strunta i brollopsfesten och at kinamat istallet, mums :)

Afrikapussar fran ett osregnigt Kisumu

Kommentarer
Postat av: Patrik Nordvall

Hej,

Det är superkul att läsa om era äventyr och upplevelser. Har de verkligen aldrig borstat tänderna? Klart, de äter ju inte sötskaer i mängder så det blir kanske inte så mycket karies i alla fall. Kul banderoll! Men handen på hjärtat. Den största och som jag ser det enda anledningen till att ni är där ni är och har gjort det ni har gjort är er själva! Hade all klarat av det? Svar: Nej! Ni har varit otroligt duktiga, ambitiösa + fler superlativ. Men det är helt klrt kul att ni nämner skolan. Ha en bra sista vecka. jag ser fram mot att träffa er irl.



ps. tack för vykortet Ds

2011-08-16 @ 09:39:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0