Amanda:

Hej Afrikabloggen!

Känns som att min hjärna är helt överarbetad idag, har tänkt så mycket på projektarbetet idag.
Tänkte att jag kunde starta en lättare streetdance-klass på skolan.
Att vi skulle träna någon eftermiddag på skola och eleverna får då betala en summa som vi använder till resan.
Vi måste ju komma på så mycket som möjligt och jag älskar ju att dansa, så varför inte?
I slutändan kan de få uppträda på vår konsert som vi tänkte ha :)

Det är ju även bra för sammanhållningen på skolan, om det är några från varje klass som är interesserade.
Kajsa ska gå till Mats redan imorgon och om vi får klartecken därifrån ska vi informera i klasserna och sedan ska de som vill göra en intresseanmälan.

Det här med konserten har vi också kommit fram en bit på.
Vi planerar att ha den innan jag åker till Mallorca, vilket får bli runt februari - mars.
Några vänner till oss på Osbeck har ungefär samma stuk på sitt projektarbete. Därför tänkte vi planera ett samarbete mellan oss!
Det gör att vi kan ha deras stora aula på skolan utan att vi ska behöva hyra någon större lokal själva.

Idag har jag även varit på läxhjälpen och idag har det varit jättemånga nya :)
Lärarna hade informerat i klasserna idag, vilket märktes! Över 20 elever var där idag.
Jag hjälpte en pojke (9 år) med matte idag. Han skulle lära sig uppställning med minus.
Det var så fint när han tillslut förstod och han sa "tack" med ett leende. Då kan man inte annat än att bli lycklig.
Sen log han hela resterande tid och fortsatte glad med matten!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0