Amanda:

Har precis kommit hem från den underbara läxhjälpen. Åh, det är så roligt :)

Satt med en tjej och målade när läxan var klar och denna konversation sades: 
Jag: Oj, det ser ut som min katt har Hitler-mustach. Vet du vem det är?
------: Nej, vem är det?
Jag: Det var en väldigt elak man som ledde andra världskriget.
.......: Åh, snälla kan du inte berätta allt?

Så det slutade med att jag berättade lite om andra världskriget.
Det är så roligt när man känner att man lär de någonting.

Vi pratade även om hur det såg ut förr i tiden och att våra föräldrar växte upp med mobilen som vägde flera kilon.
Slutade med att vi nästan satt och grät av skratt!

Vi håller även planera en dag på Busfabriken för alla barn som brukar vara på läxhjälpen, vilket gjorde alla barn helt överlyckliga! Det blir någon gång i mitten av oktober.

På tisdag ska alla läxhjälpare på ett stort möte med lärarna på skolan för att få lite kommentarer vad de tycker vi ska förändra och vilka barn som behöver extra hjälp.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0