Kajsa:

Nu hoppas jag att det här blir en rejäl uppdatering! Till att börja med vill jag säga att busfabriken med läxhjälpsbarnen var en succe, det tyckte jag och Amanda i alla fall. Vandringen tillbaka var dock lite svår, alla barnen var trötta och många hade inte pengar med sig så de köpte ingen mat - alltså hade de inte ätit mellan frukost och klockan fem. Inte så bra när det är sånt ös som det var på dem. Jag och amanda skulle klättra i någon nätgrej, vi höll så och dö och trilla ihop och barnen flög upp & ner som apor. Punkt nummer två: jag var på mötet med Lena Johannesson. Vi träffades på biblioteket och diskuterade alternativen för samarbete med röda korset då vi väl är på resan. Fick en del material om olika projekt och det som lät mest intressant var att jobba med rehabilitering av barnsoldater i Sierra Leone. Annars var det mest info om att bygga brunnar och plantera träd. Viktigt men kanske inte det vi vill göra. punkt nummer tre: vi ska få stå i rådhuset i Laholm på ladys' evening och marknadsföra vårt projekt. Jag ska massera några tanter också så får vi förhoppningsvis in lite pengar..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0