Kajsa:

Här kommer en liten rapport från loppisen/lotteriet
Vi tjänade 1466 kr totalt om man inte räknar med den växel på 238 kr som jag hade med mig från början. Det är ju helt okej för 4,5 timmars inte så jobbigt arbete. Exakt hur mycket vi tjänade på loppmarknaden resp lotteriet har jag inte räknat ut än, men lotteriet drog definitivt in mer.

Enligt mig var det här ett roligt sätt att dra in pengar och dessutom marknadsföra vårt projekt, jag skulle absolut kunna tänka mig att göra det igen. Dock kunde man haft enbart lotteri fast med ännu fler/större vinster. Vi hade ca femtio vinster den här gången, de flesta hade ett värde på 100-200 kronor skulle jag uppskatta. Vi tog först 5 kronor per lott men efter en stund höjde vi till 10 och upptäckte att det gick lika bra. Så vi tjänade mer än förväntat på dem. Vi fick inte sålt alla så vi kanske kan köra ett lotteri till en annan gång.

Ganska många kom fram och var intresserade av det vi gör, ville veta mer eller ge oss tips på hur vi skulle kunna gå till väga. En kvinna som själv varit iväg tyckte att vi helt enkelt skulle ringa ett barnhem och fråga om de behövde vår hjälp. Och varför inte? Det bästa skulle vara om de gick med på att vi jobbade frivilligt i utbyte mot husrum och mat. Får kolla upp om det finns en möjlighet att göra på det viset.

Jag hade gjort lite planscher med info om oss och projektet och Amanda hade med sig den jättefina planschen från dagiset. Till nästa gång ska vi trycka varsin t-shirt med texten "Stöd vårt Afrikaprojekt" och med de färgglada händerna som finns på planschen. Känns som att det kan bli vårt signum och det blir lite mer enhetligt.

Det känns så bra nu, vi är verkligen på GÅNG!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0