Amanda:

Hej Afrikabloggen!

Ska berätta lite om vårt närmaste projekt.
Vi ska nämligen vara både i Laholm och Halmstad nästa helg (27-28 nov) att marknadsföra oss och sälja olika saker.
Vi ska anordna följande:

- Sälja hembakat
- "Sälja" ansiktsmålning (ansiktsfärg har vi fått sponsrat av Buttricks)
- Anordna fiskedamm för barn (ska försöka få sponsring av godis av någon större affärskedja ex. Maxi)
- Sälja våra Afrikarosetter, vi ska producera 50 st till dessa två dagarna.
- Ha en gissningstävling om hur långt ett rep är (större vinstkorg har vi fått sponsrat av Ica i Veinge)


Jag har även funderat på om vi skulle skriva ett flygblad som man kan sälja.
Man kan då köpa detta som julklapp till någon där det står "du har sponsrat vårt projekt med 100kr".

Har även ringt runt till säkert tio olika kommunmänniskor och tillslut kommer jag till en där jag lämnade ett meddelande. Anledningen till detta är för att vi måste ha tillstånd för att stå på Stora Torg på lördagen.
Hoppas de ringer upp imorgon, annars får jag ringa igen!

Torsdagen den 17 november ska jag och Kajsa fotograferas av Alicia, så att vi äntligen får en lite roligare header till vår blogg!

Har även haft min dansgrupp idag för femte gången!
Som det ser ut just nu blir vi 10 stycken (inklusive jag och Lollo).
Detta gör att vi kommer tjäna (150 kr á 8 personer) 1200 kr.

Afrikapuss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0